او

۰۹ مرداد ۹۳

post img

بعضی گفته‌اند: خدای متعال سه هزار نام دارد، هزار نام مخصوص فرشتگان مقرب است که آنان می‌دانند؛ هزار نام مخصوص پیامبران و نهصد و نود و نه نام مربوط به امت‌هاست. خدای سبحان از آن سه هزار نام یک نام را برای خود برگزیده و هیچ ملک مقرب و نبی مرسلی از آن خبر ندارد و این اسم را مخزون سر مکنون گویند.
از آن نهصد و نود و نه اسم که سهم امت‌هاست سیصد اسم در تورات ذکر شده است و سیصد اسم در زبور و سیصد نام در انجیل و نود و نه اسم در قرآن و چون امت محمد (صلی الله علیه و آله) بهترین امت‌هاست خداوند مجموع معانی آن سه هزار نام را در سه اسم خود که در بسم الله الرحمن الرحیم (= الله، رحمن، رحیم) وجود دارد به ودیعت نهاده و هر یک را به معنای هزار اسم خود قرار داده و به امت اسلام ارزانی داشته تا هر بنده‌ای که این اسم و معنای آن‌ها را بداند چنان باشد که تمامی نام‌های خداوند را خوانده و دانسته است.

دهندش ز هر خرمنی خوشه‌ای             بیابد ز هر گوشه‌ای توشه‌ای[۱۰]

از مولای متقیان حضرت علی (علیه‌السلام) روایت شده است: وقتی که بسم الله الرحمن الرحیم بر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نازل شد، آن حضرت فرمود: اولین بار که این آیه بر حضرت آدم نازل شد فرمود: تا زمانی که فرزندان من این آیه را قرائت کنند از عذاب (الهی) در امان خواهند بود.[۱]


دیدگاه‌ها (۲)

او
کوشا ساعی:
به جمع کاربران بلاگ بیان خوش آمدید.
این یک نظر آزمایشی است.

او
محمدصادق یزدانی:
سلام این پاسخ نظر کوشا ساعی است

او
محمدصادق یزدانی:

ا نوح را به سوی قومش فرستادیم که قومت را هشدار بده پیش از آنکه عذاب دردناکی به آنها برسد. 

گفت: ای قوم! من برای شما هشداردهنده ای روشنگرم.

که الله را بپرستید و از او بترسید و از من اطاعت کنید. 

تا بخشی از گناهاتان را بیامرزد و شما را تا هنگامِ تعیین شده مهلت بدهد؛ همانا اگر بدانید، مهلتِ خدایی وقتی آمد به تأخیر نخواهد افتاد. 

نوح گفت: پروردگار ا! من قومم را شب و ر وز دعوت کردم،

و دعوت من جز گریزندگی برآنها نیفزود. 

من هربار که دعوتشان کردم تا بیامرزی شان انگشتهایشان را در گوشهایشان کردند و جامه هایشان را برخود پیچاندند و پای فشردند و شدیدا سربزرگی نمودند. 

باز هم با صدای بلند دعوتشان کردم. 

باز هم در آشکار و نهان به ایشان گفتم.

گفتم: ازپروردگارتان آمرزش بخواهید که او آمرزگار بوده است؛

باران بسیار برایتان خواهد فرستاد،. 

و به مالها و پسرانتان خواهد افزود، و برایتان باغستانها ایجاد خواهد کرد و برایتان رودها ایجاد خواهد کرد.


او
محمدصادق یزدانی:

نوح گفت: پروردگار ا! من قومم را شب و ر وز دعوت کردم،

و دعوت من جز گریزندگی برآنها نیفزود. 

من هربار که دعوتشان کردم تا بیامرزی شان انگشتهایشان را در گوشهایشان کردند و جامه هایشان را برخود پیچاندند و پای فشردند و شدیدا سربزرگی نمودند. 

باز هم با صدای بلند دعوتشان کردم. 

باز هم در آشکار و نهان به ایشان گفتم.

گفتم: ازپروردگارتان آمرزش بخواهید که او آمرزگار بوده است؛

باران بسیار برایتان خواهد فرستاد،. 

و به مالها و پسرانتان خواهد افزود، و برایتان باغستانها ایجاد خواهد کرد و برایتان رودها ایجاد خواهد کرد.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی